اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کمک مؤمنانه| بهار همیاری در ماه همدلی؛ از مشارکت قرآنیان سمنانی تا توزیع 40 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان

ماه مبارک رمضان بهانه‌ای‌ است برای حس همنوع‌دوستی و همدلی مؤمنانه‌ای که سبب می‌شود بهار همیاری در ماه همدلی به حقیقت بپیوندد. به‌خصوص که مقام معظم رهبری در سخنرانی قبل از شروع ماه بندگی، به کمک‌های مؤمنانه‌ای اشاره کردند که آحاد ملت ایران در این سفره شریک و متنعم باشند.

کمک مؤمنانه| بهار همیاری در ماه همدلی؛ از مشارکت قرآنیان سمنانی تا توزیع 40 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان

خبرگزاری فارس-سردبیری استانها| رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی تلویزیونی اخیرشان به‌ مناسبت نیمه شعبان به مشکلات و سخت شدن شرایط زندگی برای برخی افراد جامعه به‌علت تبعات ناشی از کرونا اشاره کردند و فرمو‌دند: «افرادی که توانایی و تمکن مالی دارند، فعالیت‌های وسیعی را به‌منظور کمک به نیازمندان آغاز کنند، به‌خصوص که در آستانه ماه مبارک رمضان که ماه انفاق و ایثار است، قرار داریم».

از حضور بی‌ادعای گروه‌های جهادی و بسیجیان و هیئت‌های مذهبی که بگذریم، مشارکت مردم در رزمایش مومنانه جلوه دیگری از همدلی و همراهی ایرانیان را به رُخ جهانیان کشید، آنجا که شور و شعور ایرانی در کوچه و پس کوچه‌های شهر عرصه خدمت‌رسانی و عشق‌ورزی به هم‌وطن می‌شود.

براساس گزارش خبرنگاران خبرگزاری فارس در سراسر کشور رزمایش «کمک مومنانه» روز گذشته نیز مانند روزهای پیشین شاهد صحنه‌های بی‌نظیری از خدمت و نوع‌دوستی بود.

آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در مازندران

مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در شهرستان ساری با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی و همچنین مسؤولان سپاه کربلا در مصلای این شهرستان برگزار شد.

سردار محمدحسین بابایی فرمانده سپاه کربلا در جمع خبرنگاران با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: مردم به توصیه مقام معظم رهبری عمل کردند و اتفاقاتی که طی مدت  این ۱۵ روزه افتاد، جلوه‌های بسیار زیبایی را به تصویر کشید.

مردم به توصیه مقام معظم رهبری عمل کردند و اتفاقاتی که طی مدت  این ۱۵ روزه افتاد، جلوه‌های بسیار زیبایی را به تصویر کشید.

وی با بیان اینکه تعداد بسته‌های معیشتی توزیع شده توسط سپاه شهرستان ساری در مرحله دوم رزمایش در نیمه ماه مبارک رمضان بیش از ۷هزار بسته است، افزود: در کل استان بیش از ۱۰۱ هزار بسته در مرحله دوم توزیع می‌شود.

فرمانده سپاه کربلا افزود: تعداد بسته‌های معیشتی موجود در مصلای ساری به صورت نمادین نزدیک به ۳ هزار بسته است، رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه در آستانه ماه مبارک و نیز نیمه‌ماه رمضان اجرا شد و آخرین مرحله در شب عید فطر است.

 

آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در قائم‌شهر

همچنین بسته‌های معیشتی مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در ماه مبارک رمضان همزمان با ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) به همت سپاه شهرستان قائم‌شهر در  حسینیه عاشقان ثارالله (ع) این شهرستان تهیه و آماده‌سازی شد.

 

مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در چالوس برگزار شد

 سرهنگ عابدین داغمه‌چی فرمانده بسیج ناحیه چالوس از توزیع ۳ هزار و ۵۰۰ بسته غذایی، در قالب مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه با رمز یا امام حسن مجتبی (ع) به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از بیماری کرونا در این شهرستان خبر داد.

وی در حین توزیع کمک‌های مردمی در سپاه چالوس اظهار کرد: ارزش هر بسته  حدود ۳۰۰ تا۵۰۰ هزار تومان است و با کمک خیران، مسؤولان، اصناف، بسیجیان تهیه شده است و به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) و ماه مبارک رمضان توزیع شده است.

 

فیلم| مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در یزد

مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه هم‌زمان با سراسر کشور در دارالعباده یزد برگزار شد.

 

 

مشارکت قرآنیان سمنانی در رزمایش «کمک مؤمنانه»

نظر به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر پیشنهاد طرح کمک مؤمنانه به اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر در ایام ماه مبارک رمضان، واحد نیکوکاری بنیاد نشر فرهنگ قرآن و عترت استان سمنان، به اجرای این طرح در سطح استان سمنان اقدام کرد.

در اولین مرحله رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه از نیمه شعبان تا پنجم ماه رمضان به مبلغ ۶ میلیون تومان به تعداد ۳۰ بسته و هر بسته به ارزش ۲۰۰ هزار تومان بین فقرا و مستمندان توزیع شد.

 

فیلم| دومین مرحله رزمایش کمک مومنانه در شوشتر

دومین مرحله رزمایش همدلی، مواسات و کمک مومنانه در شهر "شوشتر "با مشارکت گسترده خیرین و پایگاه‌های مقاومت بسیج انجام شد.

 

 

تدارک 5 هزار بسته معیشتی در مرحله دوم رزمایش «مواسات» در بندرعباس

دومین مرحله‌ از رزمایش همدلی و مواسات در هرمزگان تحت عنوان «سفره مهربانی»، عصر شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد.

در این مرحله 5 هزار بسته معیشتی به مبلغ یک میلیارد تومان که به‌همت ستاد مرکزی مواسات به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان تهیه و آماده توزیع میان اقشار ضعیف جامعه و فقرا شد.

در این مراسم، بسته‌های معیشتی که به همت سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان و دفتر آستان قدس رضوی در هرمزگان و بنیاد کرامت و خیرین تدارک دیده شده بود، در صحن مسجد جامع بسته‌بندی شد.

مرحله سوم رزمایش همدلی در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان انجام خواهد گرفت که جلوه‌گر بخش دیگری از عظمت بخشش و کرامت مردمان این استان خواهد بود.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به برنامه‌ریزی اولیه در ستاد مواسات استان برای توزیع ۱۰۰هزار بسته معیشتی، گفت: به لطف خداوند اکنون که در نیمه ماه مبارک قرار داریم و مرحله دوم رزمایش همدلی و مواسات را اجرا می‌کنیم، بیش از ۱۰۰ هزار بسته معیشتی در استان توزیع شده و این نشانه طبع بلند و دستان گشاده مردم هرمزگان در تبعیت از ولایت و جوشش مهر مردم این دیار در خدمت به هم‌نوع است.

وی عنوان کرد: مرحله سوم رزمایش همدلی در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان انجام خواهد گرفت که جلوه‌گر بخش دیگری از عظمت بخشش و کرامت مردمان این استان خواهد بود و بدون شک به آمار توزیع ۲۰۰ هزار بسته معیشتی در هرمزگان خواهیم رسید.

سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان تصریح کرد: تاکنون بیش از 68 هزار بسته معیشتی توسط مردم و نهادهای حمایتی بین اقشار نیازمند توزیع شده است و در این میان بیش از 790 میلیون تومان نیز به‌صورت نقدی از سوی مردم و خیرین به حساب قرارگاه مواسات واریز شده است.

اسماعیل تذرو مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در هرمزگان اظهار داشت: تاکنون دو طرح ملی توسط دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در هرمزگان اجرا شده است.

 

فیلم| آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه با توزیع 25 هزار بسته معیشتی در قزوین

سردارشاهرخی از آغاز توزیع بسته معیشتی در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه با توزیع 25 هزار بسته خبر داد.

 

 

 مرحله دوم رزمایش «مواسات» در بوشهر/ توزیع 40 هزار بسته معیشتی

سردار علی رزمجو در حاشیه برگزاری مرحله دوم رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در بوشهر اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 130 هزار بسته معیشتی در استان بوشهر توزیع شده است.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر اظهار کرد: 35 هزار بسته از این تعداد در مرحله نخست و 40 هزار بسته نیز در مرحله دوم رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه بین فقرا، مستضعفین و کسانی که در زمینه ویروس کرونا دچار مشکل معیشتی شده‌اند تقسیم شده است و بقیه این بسته‌ها نیز از ابتدای شیوع این ویروس تا قبل از آغاز این رزمایش توسط مردم سخاوتمند استان بوشهر تهیه و توزیع شده است.

 

اجرای رزمایش کمک‌های مومنانه دستگاه قضایی کرمان با اهدای 313 بسته معیشتی

یدالله موحد در آئین اجرای مرحله نخست توزیع کمک‌های مومنانه دادگستری کل استان کرمان، اظهار کرد: در این مرحله 313 بسته کمک معیشتی بین نیازمندان توزیع می‌شود که ارزش هر بسته در مرکز استان سه میلیون ریال است و در مجموع یک میلیارد ریال برای اجرای مرحله نخست این رزمایش هزینه شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با این توضیح که توزیع بسته‌های کمک معیشتی توسط گروه‌های جهادی و با همت بسیج حقوقدانان استان کرمان همزمان با میلاد کریم اهل‌بیت (ع) آغاز شده است، ادامه داد: اهدای کمک‌های مومنانه در بین نیازمندان تنها مختص به مرکز استان نیست و در شهرستان‌های استان نیز اجرایی شده است.

 

فیلم|مرحله دوم رزمایش مؤمنانه در اهواز

همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) مرحله دوم رزمایش مؤمنانه در اهواز آغاز شد و در این مرحله ۵۰ هزار بسته معیشتی در اختیار نیازمندان و اقشار آسیب دیده از ویروس کرونا قرار می‌گیرد.

 

 

توزیع ۶هزار بسته معیشتی در مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه ملارد

مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه به مناسبت میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع) با حضور فرمانده سپاه سیدالشهدا استان تهران، فرماندار ملارد، فرمانده سپاه ناحیه ملارد و جمعی از مسؤولان این شهرستان در محل ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ملارد برگزار شد.

در این مرحله از رزمایش بیش از ۶هزار بسته شامل اقلام خوراکی و بهداشتی در بین نیازمندان و افراد شناسایی شده توزیع خواهد شد.

 

فیلم| همدلی با پاکستانی‌های مقیم ساوه در قالب رزمایش همدلی

مسئول قرارگاه حضرت حر اراک از توزیع 163 بسته غذایی بین پاکستانی‌های مقیم شهرستان ساوه، کارگران آسیب‌دیده از شیوع کرونا و خانواده‌‌های بی‌بضاعت به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن (ع) توسط این قرارگاه خبر داد.

 

 

توزیع بیش از ۴۰۰۰ بسته معیشتی بین آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا در آستارا

آستارا از توزیع چهار هزار و ۸۵۰ بسته غذایی در قالب رزمایش مواسات در بین نیازمندان این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم حافظ‌نیا اظهار کرد: همه موظف هستند جهت پیشبرد کارها با نماینده عالی دولت در شهرستان هماهنگ باشند، چراکه هماهنگی با نماینده دولت باعث تسریع در امور می‌شود. 

وی با بیان اینکه در فاز نخست رزمایش مواسات دوهزار و ۱۰۰ بسته غذایی کامل به ارزش ۲۵۰ هزار تومان تهیه و در بین نیازمندان توزیع شد، گفت: در مرحله دوم رزمایش فوق نیز دوهزار و ۷۵۰ بسته غذایی به ارزش ۶۵۲ میلیون تهیه‌شده که قرار است در طول شب‌های قدر در بین نیازمندان توزیع شود.

 

فیلم| مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه از کنار حرم امام(ره) کلید خورد

دومین مرحله رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه استان تهران از نیمه ماه مبارک رمضان و در سالروز ولادت با سعادت امام حسن(ع) از کنار حرم امام راحل(ره) با توزیع ۱۴هزار بسته معیشتی و بهداشتی کلید خورد.

 

 

توزیع بیش از 2 هزار سبد مواد غذایی در طرقبه شاندیز

محمد قلیچی رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) طرقبه شاندیز در حالی از توزیع بیش از 2 هزار سبد مواد غذایی در این شهرستان خبر داد که در شهرستان‌های دیگر خراسان رضوی نیز رزمایش همدلی همچنان به صورت مستمر اجرا می‌شود.

 ۷۵۰ بسته معیشتی توسط بسیجیان پایگاه‌های طرقبه بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان مشاغل متأثر از کرونا در محلات حصار، بلوک اردمه، ازغد، مایان و شهر طرقبه توزیع شد.

مسؤول مشارکت‌های مردمی ستاد کرونای طرقبه شاندیز بیان کرد: همزمان با میلاد سعادت امام حسن مجتبی(ع) دومین مرحله رزمایش مواسات همدلی و کمک مومنانه در این شهرستان با توزیع بیش از ۲ هزار سبد مواد غذایی و کمک معیشتی بین نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر از کرونا، در شهر و روستاهای طرقبه شاندیز آغاز شد.

قلیچی تصریح کرد: با حضور مسؤولان طرقبه شاندیز در محل مصلی نماز جمعه طرقبه، ۷۵۰ بسته مواد غذایی و معیشتی از محل کمک‌های خیرین، پویش‌های مردمی محله حصار و طرقبه، سپاه، بسیج و  کمیته امداد امام خمینی(ره) طرقبه شاندیز در مجموع به ارزش ۲۲۵ میلیون تومان تهیه، بسته‌بندی و توسط بسیجیان پایگاه‌های طرقبه بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان مشاغل متأثر از کرونا در محلات حصار، بلوک اردمه، ازغد، مایان و شهر طرقبه توزیع شد.

 

 جمع‌آوری بالغ بر یک میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی توسط پویش مردمی محله حصار طرقبه

در راستای کمک مومنانه به همت پویش مردمی محله حصار در طرقبه، از ابتدای شروع فعالیت تاکنون، بالغ بر یک میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری، بسته‌بندی و طی ۵ مرحله بین نیازمندان و خانواده‌های آسیب‌دیده از بیماری کرونا در این محله توزیع شده است.

همزمان با سالروز ولادت کریم اهل بیت(ع) امام حسن مجتبی(ع) پنجمین مرحله از روند بسته‌بندی و آماده‌سازی کمک‌های مؤمنانه در این محله  شامل 120 بسته مواد غذایی و بهداشتی به ارزش هر بسته 350 هزار تومان شامل اقلام خوراکی، گوشت سفید و گوسفندی همراه با مواد شوینده و بهداشتی انجام و این بسته‌های غذایی و بهداشتی شبانه در محله حصار توزیع شد.


توزیع یک هزار سبد کالا بین نیازمندان مه ولاتی

محمدمهدی علیزاده جوان مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) مه ولات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: به مناسبت ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) در راستای رزمایش مواسات و همدلی یک هزار سبد کالا بین نیازمندان مه‌ولاتی توزیع شد.

محمدمهدی علیزاده جوان افزود: ۵۰۰ سبد غذایی در شهر فیض آباد با همت خیر محترم حاج حسنعلی آخوندی و ۵۰۰ سبد غذایی دیگر در روستاهای این شهرستان توزیع شد.

 

توزیع  بیش از ۲۰ هزار بسته معیشتی در تربت حیدریه

فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه اظهار کرد: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای رزمایش کمک مومنانه، نخستین مرحله این رزمایش توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی و بسیج سازندگی با توزیع بیش از یک هزار و ۵۰۰ بسته غذایی هر کدام به ارزش تقریبی ۵ میلیون ریال بین نیازمندان و خانواده‌های متضرر از کرونا نیز توزیع شد.

سرهنگ علی نیک‌یاد با بیان اینکه تا پیش از آغاز رزمایش کمک مومنانه پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج از اواسط نیمه ماه شعبان در کنار خیرین، گروه‌های جهادی، هیأتی، طلاب، نهادها و سایر ارگان‌ها مشغول به اجرای این کارخداپسندانه هستند، افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۲۰ هزار بسته غذایی توسط این گروه‌ها و نهادها بین اقشار آسیب‌پذیر توزیع شده است.

 

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول